دهقانی گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 16 مورد مرگ مشکوک به کرونا در استان یزد ثبت شد.

یزدفردا: محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص اخرین وضعیت شیوع کرونا در استان یزد اظهار کرد: بنا بر آمار روز گذشته 786 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش های مختلف بیمارستان های استان یزد  بستری هستند.

دهقانی افزود: 151 یک نفر با حال وخیم در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و متاسفانه در 24 ساعت گذشته  16 مورد مرگ مشکوک به کرونا در استان یزد ثبت شد.

وی این امار را برای استان یزد بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: هر چه میزان بستری های ما بالاتر رود با یک فاصله دوهفته ای تعداد مرگ ناشی از این ویروس بالا می رود.

دهقانی با بیان اینکه این روزها ایامی سختی برای همه مردم به ویژه کادر درمان است ابراز کرد: برای برون رفت از این حالت چاره ای جز همکاری و همراهی مردم نیست و خواهش می کنیم کمتر از منازل خود خارج شوند و از دورهمی ها و دید و بازدید برهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم یزشکی یزد با بیان اینکه هرگونه تجمعی ازدیاد بیماری را تشدید می کند گفت: اگر بیمار کرونایی در منزل دارند سامانه های متعددی برای جلوگیری از سردرگمی، پاسخگویی و مشاوره به مردم راه اندازی شده است.

دهقانی با بیان اینکه سامانه 111 از هشت صبح تا ده شب اماده پاسخگویی به مردم یزد است تاکید کرد: سامانه 4030 هم امادگی پاسخگویی را دارد و همشهریان می توانند برای شکایات و اطلاع دهی از عدم ر عایت پروتکل ها در اصناف با سامانه 190تماس بگیرند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا